Spørsmål og svar

Bytte

Hvordan bytte en vare jeg har kjøpt på Dayslikethis.no?
I butikk: Du kan bytte og returnere gratis i butikk. Husk å ta med kvitteringen du fikk på e-post og gyldig ID. Finn din butikk her.
I nettbutikk: Det er dessverre ikke mulig å bytte i nettbutikken. Du kan returnere varen til nettbutikken, og få pengene tilbake senest 14 dager etter at varen er registrert i retur på lager. Deretter legger du inn en ny ordre for å få tilsendt en ny størrelse/vare. Se retur i nettbutikk under. Hvis du er usikker på størrelse så kan du bestille flere størrelser og returnere det som ikke passer. Returkostnad kr 59,-

Retur

Hvordan returnere varer jeg har kjøpt på Dayslikethis.no?
Du har 30 dagers åpent kjøp uansett betalingsmåte. Varen må være i samme stand som da du mottok den, og alle merkelappene må fortsatt sitte på.
I butikk: Du kan angre på kjøpet og returnere gratis til en Days Like This butikk.
Da får du pengene tilbake på stedet. Du må vise kvitteringensmailen du fikk på e-post + gyldig ID. Skal du returnere på vegne av noen andre må du ta med både ditt og bestillerens gyldige ID. Finn din butikk her.
I nettbutikk: Vil du returnere varer til nettbutikken anbefaler vi at du benytter posen du mottok varene i. Du klistrer på den vedlagte retur-adresselappen, og leverer retursendingen til utleveringsstedet hvor du hentet pakken. Returfrakten er kr 59,-
Ved retur til nettbutikken får du pengene inn på samme kontoen du benyttet ved betaling. Tilbakebetaling ved retur og reklamasjon, inkl. returfrakt, skjer innen 14 dager fra lageret har registrert returen. Vær oppmerksom på at det derfor kan ta inntil 20 dager før du mottar pengene på konto.
Retur til nettbutikken gjelder kun varer som er kjøpt på dayslikethis.no og ikke varer kjøpt i fysisk butikk.

Hvordan får jeg pengene tilbake på en vare som er betalt med faktura?
Klarna (vår fakturaleverandør) tar kontakt med deg hvis du har kjøpt på faktura.
Er fakturaen ubetalt anbefaler vi at du logger inn på Klarna.no og justerer beløpet på fakturaen slik at det blir riktig etter returvarer. Du kan utsette forfallsdatoen i 10 dager, slik at du unngår purregebyrer. Utsettelsen må gjøre før forfallsdatoen, for at du ikke skal få renter. Når returen er registrert hos oss blir fakturabeløpet justert.

Hvordan får jeg pengen tilbake på en vare jeg betalte med kort?
Pengene blir satt inn på det samme kortet du betalte med, når du returnerer varen. Pengene overføres innen 14 dager etter at returen er registrert på lager.

Hvor raskt får jeg tilbake pengene når jeg returnerer en vare til nettbutikken?
Pengene overføres innen 14 dager etter at returen er registrert på lager. Når du returnerer kan sending, registrering og utbetalingen ta inntil 20 virkedager.

Kan jeg returnere en vare til nettbutikken som jeg har kjøpt i butikk?
Nei, dessverre. Varer som er kjøpt i en av våre fysiske butikker kan ikke sendes til  nettbutikken.

Kan jeg endre/kansellere min ordre før den har blitt sendt fra lageret?
Nei, dessverre. Alle våre ordre sendes omgående til lageret, så det er ikke mulig å endre/kansellere en ordre når du har bestilt. Du må hente pakken og returnere varen til butikk eller nettbutikk. Uavhentede pakker blir belastet med kl 150,- til spedisjon og varehåndtering.
Du kan lese mer om bytte og retur under Kjøpsvilkår.

Vareutvalg

Jeg har sett en vare i butikken, men hvorfor finner jeg den ikke i nettbutikken?
De fleste varene vi har i butikk er også i nettbutikken. Det kan hende at en vare er utsolgt i nettbutikken, men at den fortsatt finnes i en av våre butikker eller motsatt. Ring/mail Kundeservice så hjelper vi deg hvis det er en bestemt vare du ser etter.

Kan jeg bestille en vare som jeg har sett i butikken, men som jeg ikke finner på Dayslikethis.no hvis jeg kontakter dere?
Nei dessverre, du kan bare bestille varer som finnes på Dayslikethis.no

Størrelser

Hvordan er størrelsen på klærne?
I vår størrelsesguide kan du enkelt finne ut hvilken størrelse du bør bestille.

Kommer plagget eller størrelsen min inn igjen?
Dette varierer fra vare til vare. Noen varer har et begrenset parti, mens andre får vi inn fortløpende. Den beste måten å se om en vare har kommet inn igjen på, er å sjekke varen inne på nettbutikken. Du kan også sende oss en e-post og spørre oss om en konkret vare.

Priser og frakt

Er det samme priser på Dayslikethis.no som i butikken?
Ja, i utgangspunktet er prisene like i nettbutikk og fysisk butikk, men enkelte kampanjer kan være forskjellige. Nå har vi flyttesalg i nettbutikken og disse prisene får du kun på nett.
Hvor mye koster frakten?
Vi har fraktpris til deg på kr 59,-. Handler du for over kr 800,- betaler vi frakten Returfrakt belastes med kr 59,-
Les mer om Frakt og levering.

Brukerinfo

Må jeg registrere meg for å handle på Dayslikethis.no?
Du trenger ikke å registrere deg for å handle hos oss. Hvis vi lagrer opplysningene dine, går det raskere å bestille neste gang du vil handle hos oss.

Hvordan logger jeg inn hvis jeg har konto?
Det gjør du enten i kassen, eller i menyen øverst på siden. Du trenger ikke å logge deg på for å legge varer i handlekurven.

Jeg husker ikke passordet mitt. Hva gjør jeg da? 
Klikk på ”Har du glemt passordet?” når du logger deg på. Fyll ut den e-postadressen som du har registrert deg med, så får du informasjonen om nytt passord på e-post.

Er det sikkert å registrere seg på Dayslikethis.no?
Ja, vi har en veldig god sikkerhet når det gjelder personopplysninger, og vi følger lover og regler for personopplysninger ved netthandel. En av de viktigste reglene er at vi ikke gir ut dine opplysninger til noen som Days Like This ikke er en del av. For mer informasjon se Personvern og Sikkerhet.

Cookies

Hva er egentlig en cookie?
En enkel forklaring er at en cookie er en liten kode som gjør at siden husker hvem du er. Den registrerer hvor ofte du besøker siden og hva du er interessert i. Denne informasjonen kan tilpasse siden til dine interesser og hjelper oss i utvikling av siden. Du kan fjerne cookien på PC’en din, men da kan du ikke handle i nettbutikken. All informasjon om besøket ditt er sikker hos oss, og blir ikke vist eller solgt til andre.

Betaling

Hvilke betalingsmåter kan jeg bruke?
Du kan handle med Visa, Mastercard og faktura.

Er det sikkert å betale med kort på dayslikethis.no?
Ja, absolutt. Når du betaler med kortet ditt hos oss, så skjer det på sikre sider (HTTPS/SSL). Vi arbeider med Nets, som til daglig håndterer millioner av korttransaksjoner. Du kan føle deg helt trygg på at din informasjonen blir beskyttet. For mer informasjon se Personvern og sikkerhet.

Hvorfor virker det ikke når jeg prøver å betale med kort?
Du må koble kortet ditt til sikkerhetstjenesten 3D-Secure (Verified by Visa/MasterCard Secure Code) for å handle med bankkort på Internett. Tilkoblingen er kostnadsfri og du gjør det i banken/nettbanken din. Hvis dette er i orden, men det allikevel ikke fungerer, så må du ta kontakt med banken din.

Jeg har et utenlandsk bankkort, fungerer det?
Du kan bare betale med norske bankkort i vår nettbutikk.

Når trekkes pengene når jeg betaler med kort?
Pengene reserveres på kontoen din med det samme du har foretatt kjøpet ditt, og trekkes fra kontoen din når pakken er sendt fra lageret til deg.

Må jeg ha adresse i folkeregistret når jeg vil betale med Klarna faktura?
Ja, i Klarna utfyllingsskjema må du fylle ut adressen din som står i folkeregisteret.

Hvordan bruker jeg rabattkodene deres?
Du legger rabattkoden din inn i handlekurven før du gjennomfører betalingen. Du kan bare bruke 1 rabattkode per kjøp. Det er dessverre ikke mulig for oss å registrere rabattkoden etter at ordren har blitt lagt, så du må selv passe på at en eventuell rabattkode blir registrert før du gjennomfører kjøpet.

Faktura

KLARNA. Kjøp nå - betal etter levering
Når du betaler med Klarna faktura handler du trygt og enkelt. Du trenger aldri å oppgi din kortinformasjon og du betaler etter at du har mottatt varene.

• Få alltid varen hjem før du betaler
• Alltid 14 dagers betalingsfrist
• Du behøver aldri å oppgi kortinformasjon
• Du kan laste ned fakturaen din på klarna.no
• Mulighet for delbetalinger

Hvis betalingen er forsinket får du et purregebyr på 64,00 kr og en forsinkelsesrente på 9,50 %. Klarna faktura foretar en kredittsjekk og da får du et gjenpartsbrev på e-post.
Personopplysninger behandles etter gjeldende lovverk. Klarna håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt personnummer er ditt kundenummer hos Klarna.

Hvordan mottar jeg fakturaen?
Fakturaen sendes med e-post samtidig som din ordre blir sendt fra vårt lager. Det betyr at fakturaen kommer noen dager tidligere enn leveransen, men du trenger selvfølgelig ikke å betale fakturaen før du har fått varene.
Har du fått varene men ikke faktura, kan du enkelt finne fakturaen på Klarnas nettside. Der kan du også utsette forfallsdatoen på din faktura med ytterligere 10 dager, men dette må du gjøre før forfall.

Du bør alltid sjekke at du får ordrebekreftelsen på e-post når du handler. Først når du får denne kan du være trygg på at du harregistrert tastet riktig e-postadresse og at du får fakturaen når ordren blir sendt fra lager. Ta kontakt med Days Like This Kundeservice hvis du ikke får ordrebekreftelsen på e-post.

Jeg har ikke fått faktura!
Klarna sender fakturaen med e-post. Hvis du bruker Hotmail eller en annen e-posttjeneste, så sørg for at søppelpostfilteret ditt er innstilt på ”lavt”, ellers kommer kanskje ikke e-postene våre frem. Sjekk i søppelposten din om fakturaen ligger der.

Hvorfor går ikke ordren min igjennom når jeg skal betale med faktura?
Hvis kjøpet ditt ikke godkjennes når du velger å betale med faktura kan det skyldes en av en av disse årsakene:
1. Du må være over 18 år for å betale med faktura. 
2. Adressen stemmer ikke med adressen din hos Folkeregisteret. Når du betaler med faktura er det kun adressen hos Folkeregisteret som godkjennes.
3. Du har overskredet det maksimale beløpet for faktura. Kontakt Klarna for å få vite din kredittgrense.
4. Du har oppgitt feil personnummer. Personnummeret må stemme med adressen din hos Folkeregisteret for at fakturakjøpet skal godkjennes. 
5. Klarna Faktura godkjenner ikke din kreditt. Ta kontakt med Klarna for mer informasjon ang. din kreditt.

Hvordan kommer jeg i kontakt med Klarna?
Du kan sende en mail til info@klarna.no eller ringe tlf: 21 01 89 91.
Klarna kunderservice.

Kan jeg utsette forfallsdatoen på min originalfaktura?
Du kan logge inn på Klarna.no og utsette forfallsdatoen på fakturaen med inntil 10 dager når du har handlet med Klarna Faktura. NB: Du må utsette forfallsdatoen før opprinnelig forfall.

Er det mulig å returnere et kjøp med faktura i en Days Like This butikk?
Ja, dette er den enkleste måten å gjøre en retur! Les mer om våre regler for Bytte og retur.

Jeg har returnert deler av ordren til nettbutikken, og har ikke betalt fakturaen. Hva skal jeg betale?
Logg inn på Klarna.no og utsett betalingsfristen i inntil 10 dager, dette må du gjøre før forfallsdato på faktura. Da kan du vente med å betale fakturaen til returen har blitt registert, og fakturaen oppdatert med riktig beløp hos Klarna. Betaler du kun deler av fakturabeløpet før returen din har blitt registrert på lageret, vil Klarna tolke det som delbetaling, og du blir belastet med delbetalingsgebyr.

Får jeg ny faktura med den nye summen når jeg returnerer lageret?
Du får ny faktura når returen din er registrert. Faktura/KID-nummer vil være det samme, og du kan følge fakturastatus ved å logge inn på Klarnas nettside. 
Du kan også selv hente din faktura fra Klarnas nettside.

Levering

Hvor lang er leveringstiden?
Normal leveringstid er 3-6 virkedager.

Har dere åpent kjøp?
Ja, du har 30 dagers åpent kjøp fra den dagen du bestilte varen. Dette gjelder også hvis du vil levere varen tilbake i butikk.

Hvor kan jeg hente pakken min?
Du henter pakken din på det utleveringsstedet som står i sms eller e-post du mottar når pakken har kommet til utleveringsstedet. Vi kan dessverre ikke endre utleveringsstedet etter ordren er lagt.

Kan jeg hente pakken min i en Days Like This butikk?
Dessverre, du må hente varer fra utleveringsstedene listet i handlekurven din, og ikke i noen av butikkene våre.

Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken min?
Pakken ligger på posten i 14 dager før de sender den tilbake til oss. Hvis du ikke henter pakken, så trekker vi fra kr 150,- når vi tilbakebetaler pengene dine. Dette beløpet tilsvarer tur-returfrakt og administrasjonskostnader.

Ordrestatus

Hvordan ser jeg ordrestatusen min?
Når du har bestilt og bestilling godkjent, får du en bekreftelses på alle bestilte varer til din e-post. Dette er e-postadressen du har oppgitt i kundeopplysningene. Du får en ny e-post når varene er sendt fra lager. I denne e-posten ligger en lenke hvor du kan følge pakken fra oss til deg. Er du en registrert bruker kan du følge ordrestatusen din på din Ordrehistorikk.

Hvorfor har jeg ikke fått noen ordrebekreftelse?
Hvis du bruker Hotmail eller en annen e-postserver, så sjekk at søppelpostfilteret er innstilt på ”lavt”, ellers kommer ikke e-postene våre frem. Sjekk i søppelposten din om ordrebekreftelsen er der. Du kan også logge deg på Min side for å se ordrebekreftelsen din hvis du er registrert kunde. Hvis du ikke finner den der heller, kan du kontakte oss, så hjelper vi deg.

Jeg har ventet i over 6 dager på pakken min, hva skal jeg gjøre?
Det første du bør gjøre er å åpne e-posten merket ”kvittering” som du fikk fra oss. Her ligger en lenke hvor du kan følge pakken din. Hvis du ikke finner informasjon om pakken din kan vi hjelpe deg hvis du ringer Kundeservice.

Angrerett

Hvordan kan jeg angre kjøpet?
Du har en lovfestet angrerett når du handler på internett. Du har rett til å heve kjøpet innen 14 dager uten å oppgi noen grunn, men du må gi oss beskjed om at du angrer kjøpet senest 14 dager etter du har mottatt pakken. Pakken skal sendes oss innen 14 dager, og vi dekker alltid returkostnadene. Angrerettloven sier: «Retten til å undersøke varen er begrenset og kan sammenlignes med den undersøkelsen du kan gjøre i butikk. Dersom din undersøkelse av varen går ut over hva som er forsvarlig og nødvendig, er det mulig du må betale kompensasjon for at varen har mistet verdi. Du mister imidlertid ikke angreretten selv om du har gått utover undersøkelsesretten, eller begynt å bruke varen på vanlig måte så lenge du angrer innen angrefristen.» 
Det betyr at du har lov til å undersøke varene forsiktig, men merkelapper må ikke fjernes og varen må returneres i samme stand som da du mottok den.
Hvis du vil angre kjøpet laster du ned angreskjema som du finner i kvitteringsmailen. Fyll ut skjema og legg det sammen med varene i returpakken og lever inn pakken på samme sted som du hentet den. Bruk den forhåndsbetalte returadresselappen og send varen i retur til oss. Du belastes med kr 59,- for returfrakt. Når returpakken er registrert på vårt lager, tilbakebetaler vi det du har betalt. Informasjon om retur av varer via post finner du på returseddelen i pakken.
Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice@dayslikethis.no eller ring oss på 22.31.80.58.  
Days Like This har egen returpolicy som er bedre enn Angrerettloven. Hos oss får du 30 dager åpent kjøp på alle varer. Se hvordan du returnerer til butikk og nettbutikk under Bytte og Retur.

Øvrige spørsmål

Jeg har lyst til å jobbe hos dere eller i butikk. Hvor kan jeg søke?
Så bra! Sjekk  Ledige stillinger

Er det i orden at jeg tar bilder til bloggen min?
Absolutt! Vi vil gjerne at du også lenker tilbake til oss.

Jeg har spørsmål om policyene deres. Hvem skal jeg spørre?
Send oss gjerne en e-post til kundeservice@dayslikethis.no.

Hvor henvender jeg meg med spørsmål som ikke har med e-handel å gjøre?
Gjelder det sponsing, markedsføring, samarbeid, innkjøp osv?
Send oss gjerne en e-post til kundeservice@dayslikethis.no

I hvilke land finnes Days Like This?
Vi har kun butikker i Norge. Se oversikt over Butikker.